För mäklarna

​Brf Thisbe 4 (organisationsnummer 716419-2903) förvärvade fastigheten Thisbe 4 i 1986 och är en s.k. äkta bostadsrättsförening. Föreningen ligger på Lilla Nygatan 11, äger marken och upplåter 25 lägenheter med bostadsrätt och två bostadsrättslokaler för affärs- respektive restaurangverksamhet. Föreningen accepterar ej juridisk person som medlemmar.

• Stadgar, årsredovisningar och energidekleration finns under Föreningen > Dokumentarkiv.
  • Leverantörer av diverse tjänster till föreningen finns under Fastighet & Service.
  • Renoveringar sker löpande vid behov. Genomförde renoveringar av huset Thisbe 4 finns under Fastighet & Service > Fastighetens renoveringar.
  • Föreningen genomför så kallade partiella planerade stambyten vilket innebär att vi byter cirka en stam per år och i vissa fall genomförs även stambyte i samband med enskild badrumsrenovering. Detta gör att vi minimera oangelägenheter vid stambyte och håller nere kostnaderna. Vi räknar med att bytt ut alla stammar utan att höja avgifterna. Föreningen betalar bara för vertikala huvudstammen, all övriga kostnader kommer på medlemmen vid ett partiellt stambyte/badrumsrenovering.
  • Lägenhetsnummer och kvadratmeter storlek enlight ekonomisk plan till samtliga lägenheter i Brf Thisbe 4 finns under Fastighet & Service > Lägenheter. Vår ekonomisk förvaltare änvander sig av de tvåsiffriga beteckningar.
  • Thisbe 4:s totala yta är 1342 kvadratmeter.
  • Föreningen tar ut en överlåtelseavgift på 2.5% av basbeloppet och pantsättningsavgift på 1% av det prisbasbelopp som gäller vid tidpunkten för ansökan om medlemskap.
  • Föreningen godkänner ej andrahandsuthyrning av korttidskaraktär. Föreningen ta ut en avgift för alla godkände andrahandsuthyrningar.
  • Månadsavgiften har varit oförändrad de senaste 10 åren och inget beslut om förändringar har tagits.
  • I månadsavgiften ingår fjärrvärme, vatten och källarförråd.
  • Thisbe 4 är ansluten till IP-Onlys fibernät. Bostadsrättsinnehavaren tecknar separat eget abonnemang för internet, TV och telefoni.
  • Föreningen har ett cykelställ samt innergård. Tvättstuga, barnvagnsrum, hiss, grovsoprum, gemensamhetslokaler och garage/parkeringsplatser saknas.
  • Huset ventileras genom självdrag och endast kolfilterfläkt tillåtas i kök.